Laddar, vänta lite...

Kundtjänst - Vi hjälper dig

Om du har frågor om en produkt eller vill veta mer så är du hjärtligt välkommen att kontakta vår kunniga kundtjänst. Vi svarar gärna på dina frågor. Både via e-post och telefon!
Kontaktformulär
Vi svarar normalt på alla frågor inom 24 timmar.


• Hur vet jag hur stor bild som får plats i ramen?
Alla vanliga fotoramar är namngivna enligt följande mönster "Soul Vit 10x15 cm" där "Soul vit" är vad ramen heter och måttet 10x15 cm är hur stor bild som får plats i ramen. Notera dock att ca 2-3 mm av bilden inte blir synlig i ramen då det försvinner bakom ramens kanter.
• Varför är det inte samma storlek på produktbilden som den ram jag vill köpa?
Det beror på att många av våra fotoramar finns i extremt många storlekar vilket gör att vi tyvärr inte har möjlighet att ta bild på alla förekommande storlekar.

Under rubriken "Bra att veta" längst ner på produktbeskrivningen finner du information om ramens bildmått/innermått. Där hittar du även hur bred respektive djup ramens profil är. Det gör att du enkelt kan bilda dig en egen uppfattning om exakt hur den ram du vill ha ser ut.
• Ingår glas till ramarna?
Till 98% av alla våra ramar ingår vanligt glas. Till övriga ramar är glaset ersatt med plexiglas. I de fall där vanligt glas inte ingår har vi tydligt skrivit det i produktbeskrivningen.
• Jag har frågor om en produkt
Om du tycker någonting är otydligt eller vill veta mer om någon av våra produkter är du välkommen att maila kontakta@bgafotobutik.se eller ringa vår kundtjänst på 010-10 14 930 så hjälper vi gärna till.
• Säljer ni reflexfritt glas?
Ja det gör vi. Vårt reflexfria glas är tillverkat av välrenommerade "Gro Glass" och har en reflektionsgrad på endast 1%. Dessutom skyddar glaset mot skadligt UV-ljus. Glaset säljs måttbeställd och du hittar det här.
• Gör ni måttbeställda passepartouter?
Ja det gör vi. Vi har ett stort utbud av färger och du beställer snabbt och smidigt på vår hemsida. Det enda du behöver ange är yttermått respektive innermått. Klicka här för mer information.
• Gör ni måttbeställda speglar?
Ja det gör vi. Vi har ett stort utbud med snygga profiler som passar utmärkt till speglar. Klicka här för mer information.
• Gör ni måttbeställda ramar?
Ja det gör vi. I vårt sortiment hittar du över 100 olika ramprofiler och du beställer direkt på vår hemsida. Alla ramar tillverkas i vår egen ramverkstad av kunnig personal. Klicka här för att beställa din egna måttbeställda ram.
• Har ni någon fysisk butik?
Vi har totalt 9 st fysiska butiker där stora delar av vårt sortiment finns att köpa direkt i butik. Du kan även beställa i vår e-butik och hämta i någon av våra butiker. I våra butiker hittar du också vår kunniga personal som gärna hjälper dig att hitta rätt. -Hitta närmaste butik-
• Kan jag ångra min beställning?
Ja det går utmärkt. Du skickar tillbaka dina varor till följande adress:
BGA Fotobutik
Utmarksvägen 2
802 91 Gävle

Tänk på att förpacka din retur väl eftersom varorna helst ska vara i samma skick som när du fick dom av oss. Om varorna ej är i oförändrat skick har vi rätt till ersättning för ev. värdeminskning.

Bifoga alltid en lapp med ditt ordernummer, namn och telefonnummer och att du vill utnyttja din ångerrätt. Så fort din retur är mottagen och allting är okej så betalar vi tillbaka hela summan.

Tänk på att du som kund själv får betala returfrakten då du utnyttjar din ångerrätt.
• Jag vill inte beställa via internet - Hur gör jag?
Du kan ringa våra kundtjänst på 010-10 14 930 så kan du göra din beställning via telefon. Du kan också komma in i någon av våra butiker. I butikerna finns även stora delar av vårt sortiment. Om något inte finns hemma kan vi enkelt beställa hem det du letar efter.
• Hur lång är leveranstiden?
Alla beställningar som sker före 13.00 på vardagar packas samma dag (Om vi har produkterna i lager) har du valt att få dina varor skickade till närmaste DHL Service Point har du normalt din leverans inom 1-2 dagar. Vill du hämta ut i närmaste BGA Fotobutik så är vår normala leveranstid ca 1 vecka. På varje produktsida finns angivet om vi har önskat produkt i lager och annars hur lång leveranstid som den önskade produkten har.
• Min produkt är trasig
Använd nedanstående formulär och berätta vad som är trasigt. Bifoga gärna en bild på den skadade produkten. Vi behöver också ditt ordernummer och dina kontaktuppgifter. Vi hanterar alla reklamationer skyndsamt och skickar nya varor så snabbt det bara går.
• Jag saknar en produkt i er webbutik. Kan ni hjälpa mig?
Vi försöker att ha ett så komplett sortiment som möjligt men kan tyvärr inte ha allt. Om det är något särskilt du saknar så fråga oss gärna. Vi försöker alltid hjälpa till och hitta det just du söker.
• Kan ni skicka till utlandet?
Det kan vi göra. Direkt via vår hemsida kan du beställa till Norge/Finland/Danmark. Vi skickar även till övriga världen men då måste du skicka ett e-mail till kontakta@bgafotobutik.se så löser vi det.
• Erbjuder ni mängdrabatt?
Om ditt företag vill köpa ett större antal av våra produkter så lämnar vi gärna en offert. Använd nedanstående formulär eller ring vår företagssäljare Björn Andersson på 070-77 12 127. Ange vilken produkt eller typ av produkt (så hjälper vi till att ta fram passande förslag) ange också när du senast måste ha din beställning
• Kan jag bli återförsäljare till er?
Det går utmärkt! Vi tar gärna emot återförsäljare. Vi behöver dina företagsuppgifter + en kort beskrivning av din verksamhet. Ange även vilka produkter som är av intresse så återkommer vi inom kort med en offert.











Fält markerade med stjärna är obligatoriska
Bra att veta:
frågor & svar hittar du svaren på de vanligaste frågorna som vi får.

Hur gör jag om jag vill returnera/reklamera en vara?
Kontakta oss via vårt kontaktforumlär och berätta vilken produkt som det gäller så hjälper vi dig. Vid reklamationer bifoga gärna en bild på hur skadan ser ut.

Telefon
010-10 14 930
Öppettider:
Vardagar 9.00 - 18.00
Lördagar 9.00 - 15.00

Chatta med oss:
Klicka här

E-post
Info@bgafotobutik.se

Postadress:
BGA Fotobutik
Utmarksvägen 2
802 91 Gävle

Hitta närmaste butik: